VECKANS UTMANING!

Körde ni förra veckans utmaning, benpasset?

Den här veckans utmaning är en genomkörare för överkroppen:
Kör varje övning i en tabata: 20 sek aktivt, vila 10 sek upprepa x 8 = totalt 4 min per övning.
Vila 1 min mellan varje tabata. 

Tränad och klar på 25 min. Heja!

MUSCLEKILLER
(Håll emot allt du orkar på vägen ner och pressa upp. Går även att köra på fötterna istället för knäna)Legcrush

HAPPY HUMPING

Happy-Humping

ANIMALMOVE
(Gör en armhävning, ta ett steg åt höger med både armar och ben, gör en armhävning, upprepa)Animalmove

HAPPY DIP
(Utgå från dips och hoppa från sida till sida. Börja åt vänster med höger ben upplyft, hoppa åt höger)Happy-Dip

CORECLIMBER:
(en klassiker med många namn. Börja på knä om den känns tung och var noga med att spänna magen och ha höften rak)

Challenge_3

Är ni med?
Skriv ett JA i kommentarsfältet och berätta gärna i era bloggar hur det kändes.

Kopiera länken med ert inlägg i kommentarsfältet till detta inlägg.
Jag länkar till alla som bloggat om utmaningen i nästa inlägg.
Nu kör vi!

11 reaktioner på “VECKANS UTMANING!”

  • Maja skriver:

    Hej Fia! Jag är ett stort ”fan” av din blogg och jag har en fråga . Jag har inte ätit godis , glass , bakelser på snart ett halv år. Känns nästan som om jag lider av detta för jag vill verkligen äta godis och kakor mm. När det bjuds måste jag säga nej bara för att jag är rädd att gå upp.
    Min fråga till dig är : är det okej att äta onyttigt? Mac Donalds , godis , chips , kakor mm utan att gå upp . Nu menar jag liksom kanske 2 gånger i veckan … Tacksam för ett svar fort! Mvh en godis sugen tjej

  • Johanna skriver:

    Jag såg din kommentar Maja. Jag har själv också slutat helt med att äta godis & kakor. Anledningen till detta är att jag var sockerberoende, har nu hållit upp i 2,5 månader. När jag blir riktigt sugen på något sött så gör jag en stor fruktsallad och vips så är allt sug borta. För mig skulle det inte fungera att bara äta godis ibland eftersom då blir jag sådär ständigt sugen på socker igen, Det är jobbigt att alltid vara sugen på socker, men sedan jag helt slutade så är jag knapp sugen. Jag tycker att frukt är godare än godis nu faktiskt, speciellt alla sommarens frukter som det snart är säsong för =).

  • Sofie skriver:

    Blir en löprunda idag efter jobbet och kommer garanterat göra några av dessa övningar efteråt! Tack för inspirationen!

  • Karin L skriver:

    Övningarna ser bra ut men med erfarenhet av några av övningarna är de väldigt svåra för mig att utföra som har mus/tennis-arm. Det gör helt enkelt alldeles för ont 🙁 Trist!

  • Julia skriver:

    Hejsan,

    Jag undrar, hur ofta bör man träna magen för att få en platt mage. Ungefär hur många pass/vecka.
    Någon speciell mat man bör undvika, något som är extra bra just för att hålla magen i form?

    Mvh Julia

  • J skriver:

    ”Gammal gymnast-tips” gällande ”animalmove”. Superfarligt att hålla händerna runt sidorna på stepbrädan, så fort man börjar bli svettig glider händerna och då ryker både tänder och allt möjligt. Håll istället händerna platt ovanpå brädan!

  • Vera skriver:

    Jag körde benpasset, det gav mig ordentligt träningsvärk. Vilken utmaning! Jag skulle gärna köra detta pass också men saknar stepbräde. Finns det något som duger lika bra?

  • Magdalena skriver:

    JA! Hejja Hejja!

  • Emma skriver:

    Hej! behöver man nån uppvärmning innan man gör detta eller äre bara att köra igång? 🙂

    • PT FIA skriver:

      absolut, värm upp på valfritt sätt i ca 8-10 min så du blir varm och kommer igång 🙂
      T.ex. PW, rodd, jogging, pulshöjande övningar, cykel, hopprep etc. Lycka till!

  • Josefin skriver:

    I brist på tid, ork och motivation att ta mig till gymmet och efter ett löppass igår som resulterar i att jag inte vill eller ”kan” springa idag, passade detta pass perfekt! http://livetenligtjosefin.blogspot.se/2014/05/efter-den-forsta-riktiga-dagen-pa-vfun.html

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *