JA, KAPTEN!

Många säger sig inte ha tid att träna för det är långa arbetsdagar, dyra gymkort eller trötthet som skriker soffläge. Nu vill jag slänga upp alla potatisar från kuddarna och påpeka att det faktiskt inte finns många ursäkter då vi alla går runt med ett alldeles utmärkt träningsredskap i form av vår egen kropp. Oavsett om du är nybörjare, landslagstävlare, tung eller smidig så kan alla träna med kroppsvikten.  

Jag är ledsen men det finns inga ursäkter. Använd ditt favoritprogram som motivation under passet, stå i plankan i reklamen. Vi har alla, alltid tid att träna någon gång under ett dygn, hellre tio intensiva minuter än inga alls.

10 reaktioner på “JA, KAPTEN!”

  • Milly skriver:

    Kan inte du lägga upp ett shcema på bra hemmaövningar, träning? SKulle vara jättebra 🙂

  • rebecca skriver:

    Kan du inte lägga upp ett sånt där matschema du ger till Linn och dina andra ”kunder” ? 🙂 skulle vara bra att följa då jag har problem med maten och gärna hoppar över maten för att jag siffrorna på vågen skjunker bäst då!

  • S skriver:

    Du levererar alltid dina tips på ett sådant sätt att jag blir glad, peppad och motiverad. Häftigt att det räcker med att gå in här och läsa och sen känner jag mig peppad till tusen! En fråga… jag brukar äta naturell yoghurt med bär och frön på kvällen som kvällsmål. Ibland med ett ägg till.. du har ju visat några alternativ till det du äter, men skulle gärna vilja ha fler.

  • Jenny skriver:

    Hej!
    Jag är en ganska ny läsare på din blogg, jag undrar om du kan hjälpa mig med bra övningar för ryggen. Du förstår jag har väldigt mkt problem med den, jag är gammal gymnast och har på senare år fått väldigt ont i svanken. Har varit endel hos naprapater och kiropraktor men jag får mest stretch övningar och inte så bra övningar att göra på gymmet. Hoppas du kan hjälpa mig!

  • Jenny skriver:

    Haha, apropå ork för träning… sambon suckade mest åt mig idag och frågade om jag inte just varit och tränat när jag hoppade runt och lekte med hunden nyss hemkommen från gymmet. Energi!

    (Jenny: I väntan från svar (och förhoppningsvis tips) från Fia så tipsar jag om sjukgymnast.

  • Sofie skriver:

    Hej!
    Tänkte höra vad du tycker om att äta grapefrukt och keso till mellanmål. Är så himla gott tillsammans men jag vet inte om det är så bra mellanmål?
    Du ger mig väldigt mycket inspiration och är en grym tjej!:) Kram

  • Popruta skriver:

    Men åååh tack för kommentaren på bloggen, jag blev jätteglad! 😀 Det är ju dig jag helt ogenerat snott peppschemat av 😉 Fast jag la till gröna kryss för det får mig att bli gladare, grönt är en positiv färg 😀

    Ja självklart får du lägga upp bilden 🙂 Roligt bara att den man inspireras av tycker om det man gör 😀

  • pilla skriver:

    Superhärlig tröja! Funkar bra pa hotellrum ocksa och hotellgym där utrustningen inte är som pa riktiga gym!

  • Mallan skriver:

    Så sant som det är sagt! Jag klarar dock inte av att träna hemma, pga att jag inte har tillräckligt mycket självdiciplin… Går jag däremot till gymmet så kör jag all in! Men det funkar olika för alla 🙂

  • anna skriver:

    kan du inte ge lite tips på vad för övningar man kan göra? motivation sätter inte stopp för mig, kunskapen gör!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *