EN PAUS FÖR RÖRELSE

Nu tar vi en paus och unnar våra kroppar rörelse! Vi behöver inte alltid träna. Det viktigaste är att vi avbryter stillasittandet med jämna mellanrum och rör på oss. Stretchen nedan är ett ypperligt exempel på något som gör gott och ger ny energi.

Utöver det så kan det räcka med att resa på sig ofta och sträcka på kroppen. Eller balansera som nedan.

kontorsträning på 5 minuter

Det ser inte mycket ut för världen – att stå på ett ben och vingla. Men faktum är att det ger en smula hälsa mitt i arbetsdagen.

Jag vill bara kika in och påminna om att kroppen blir extra glad för all rörelse du ger den. Oavsett om det är så litet som att resa sig från stolen och grabba tag i en fot. Genom att stå på ett ben med det andra i vädret så behöver du aktivera magen och utmana både balans och rörlighet. Det är en hälsosam paus om något.

enkel kontorsträning

Balansera en stund, där du är just precis nu.

 

1 reaktion på “EN PAUS FÖR RÖRELSE”

  • Helga Rebecka skriver:

    Alltså har du läst mina tankar idag? ;P Satt först och funderade på hur otroligt viktigt det är med rutiner för att jag ska fungera, surfar in på din sida och ser ett inlägg om just det ämnet. Lite senare sitter jag i soffan och känner att jag skulle vilja röra på mig lite men är alldeles för trött för att göra mina vanliga övningar/pass. Surfar återigen in här och får tips om att göra en balansövning. Just vad jag behöver! 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *