SNABBA HÄLSOTIPS: 1

01. Skippa det stora projektet!

Att din hälsa behöver stå högt på prioriteringslistan är ingen nyhet, men det blir sällan lyckat om du fastnar i tankar som »allt eller inget« eller »jag börjar på måndag«. Satsa mindre och gör små förändringar oftare i stället för att göra allt i en helomvändning.

Kom ihåg att du ska fortsätta leva ditt liv med allt vad det innebär också. Hälsa, träning och bra mat är bara en del av det. Visserligen en viktig del, men ditt liv och din vardag bör inte kretsa kring det. Lite i taget brukar bygga något som håller i längden.

PT fia kontorsovningar

För någon kan en start vara att börja använda kroppen mer i vardagen. Som att lägga in någon av rörelserna ovan i arbetsdagen. Eller öka vardagsmotionen, leka mer aktivt med barnen och allt det där som vi får tips om (ta trapporna osv).

 

3 reaktioner på “SNABBA HÄLSOTIPS: 1”

  • Josefin skriver:

    Så rätt 🙂 Man måste helt enkelt få in den där balansen. För mig var det att sluta hetsträna fyra gånger i veckan i ett stressigt liv med jobb och pendling, och istället prioritera lunchpromenad på jobbet, VILA, att gå upp lite tidigare på morgonen för att kunna starta dagen i lugn och ro etc.

  • Patsy skriver:

    så bra, Fia! Dina påminnelser är bra för alla oss som inte tänker utan bara kör på. Kram

  • Sara skriver:

    Tusen tack för dessa små vardagstips! Verkligen användbara! Försöker använda dina amningsstretchtips varje dag också! Med en liten tremånaders tjej tycker jag det är toppen att läsa din blogg, för min del är det inte för mycket bebis i bloggen, men så är jag ju partisk också 🙂 stort tack för en väldigt bra blogg som får mig att må bättre!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *