EN ÖVNING FÖR DIN SVAGA BAKSIDA

Trött i baksidan? Svaga skulderblad? Öm i nacke och axlar? Dålig hållning? Jodå. Den här simpla övningen ger stor effekt och är så förbaskat skön. Har visat den tidigare men vill påminna om den nu när jag själv gör den ofta. Den är irriterande jobbig, nästan så det är löjligt eftersom det ser så banalt ut. Sitta och glida med armarna upp och ner längs någon vägg?

Japp. Lovar att det bränner! Det är alltså inte mer avancerat än så. Placera rumpan och ryggen intill väggen (eller så nära du kommer), med benen utsträckta framför dig. Sätt armarna i 90 grader och dra långsamt armarna en bit upp och en bit ner, upp och ner, upp och ner tills det bränner i skuldror och axlar.

Vila en kortis och upprepa.

träning för utbrända-träning för utbrända-7

Som sagt, det är löjligt hur jobbigt det är.

Bild av Anneli Hildonen

 

6 reaktioner på “EN ÖVNING FÖR DIN SVAGA BAKSIDA”

  • Hilda skriver:

    Haha, skulle göra övningen och inser att jag omöjligt kan få armarna mot väggen. Helt stopp. Vad kan det bero på? Klarar när de är längst ner men så fort jag drar upp dom åker de minst ut en dec från väggen.

    • ptfia skriver:

      Vad roligt att höra att du testat! 🙂 Det kan bero på att du är lite kort i musklerna på framsidan av axlarna och bröstet. Om du fortsätter att göra övningen kommer du öppna upp framsidan och snart märka skillnad.

  • JOHANNA skriver:

    Åh vad bra! Tack för påminnelsen! Mina trötta amningsaxlar kommer må såå bra av detta! 🙂

  • Pernilla skriver:

    Åååååå tack snälla Fia. Den skall jag genast testa.
    Tack för fantastisk inspiration, på alla plan. Jag lär mig mycket av dig.

    Kram Pernilla

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *