Visar arkiv från oktober 2014

SIMMA VIDARE

Som avslutning på samarbetet med Speedo vill jag göra en liten summering.

1.

Jag är väldigt glad över att jag fick kliva ner i bassängen igen och möta min vattenrädsla. Det är stärkande att påminnas om att en kan betydligt mer än en tror. Fasen alltså. Vi kan. Jag berättar mer om mina upplevelser på crawlkursen med Lillhage HÄR och HÄR.

2.

Just simning är en, på många sätt, ganska komplett träningsform. Har t.ex. fått lära mig att simning är ett bra sätt att öka blodcirkulationen och tack vare viktlöshetskänslan i vattnet är träning i vattnet 90% skonsammare för lederna än träning på land.

simma-2

3.

Det finns mängder med sätt att träna i vattnen förutom att simma längder. Speedo har bl.a. redskap som hjälper till att jämna ut obalanser i simtagen och bidrar till bättre armteknik. Dessa kan vara ett bra komplement för att ta sin simning till nästa nivå och hitta nya vägar framåt. Själv hade jag problem att placera armbågarna och armarna rätt i mina crawltag så ”techpaddle” hade hjälpt mig att förbättra simtekniken.

4.

Det är klurigt att lära sig crawl – och roligt. Jag upplever att det viktigaste är att verkligen få en tydlig genomgång av tekniken och inte tänka för mycket så en hittar den där flowet. Det är ju det simning handlar om – att flyta fram utan att krångla till det.

5.

Vinnarna i bloggtävlingen om crawlkursen kör sitt sista simpass på måndag. I 3 veckor har de kämpat med crawlen tillsammans med Speedo. Hoppas att ni alla är nöjda och har fått med er många nya verktyg!

speedo-8

 

Har ni inte simmat på ett tag vill jag varmt rekommendera er att kliva ner i bassängen snart igen!

 

(I samarbete med Speedo)

 

 

TIPSLÅDAN

1.

Nytt godis. Fick provsmaka Renee Voltaires nya kolor och gillar att någon ger sig in i godisvärlden med ambitionen att hitta bättre alternativ som inte är fulla av tillsatser och smakämnen.

hälsahälsa-3

2.

Det här att få mat direkt från skogen. Har fulla frysen med blåbärs som mammas arbetskamrater plocka hemma i Dalarna och det ger en skön känsla. Blåbär överlag är supermat och fungerar fint att göra sylt på, toppa diverse godsaker som gröt, glass, desserter och frukostar med.

hälsa-4

3. 

Nyponpulver och andra råa superpulver är ett bra sätt att få i sig lite extra näring. Nu strösslar jag nyponpulver över gröten och stärker mina smoothies med hampaprotein.

hälsa-5hälsa-6

 

,. det är även gott och snyggt att rulla sina raw food-bollari diverse pulver. Typ spirulina eller raw lakrits. Mm!