Visar arkiv från augusti 2013

KVALITETSTID.

Spenderar helgen i Hedemora med familjen och syrran som snart åker på långresa.

.

 

Njuter av chokladmousse. Kramas. Äter lingonsylt. Sover ut. Ler. Äter mer. Umgås. Promenerar. Planerar. Äter. Trivs.

.

 

Chokladmousse:

.

 

Smält 100 gram valfri choklad över vattenbad. Rör ner två äggulor och blanda tills det blivit en tjock smet. Rör ihop med ca 3 dl vispad grädde, smaka av och tillsätt ev mer grädde beroende på smak. Häll upp i fina glas och kyl i minst ett par timmar. Servera med bär.

.

 

., rekommenderar marabou salt/pecan, lindt mandel eller seasalt.

.

 

20130830-200242.jpg20130830-201508.jpg

 

 

 

 

 

INSTAGRAM @ptfia

1. Dagens påminnelse: LE mot din spegelbild, flirta med den eller .. hångla upp den! Det stärker oss.
2. Fikakväll med trerätters. Avslutade med chokladbomb.

 

Desktop2

 

1. Mina nya visitkort!
2. En kvällstallrik med äggmackor, grönsaksstavar och kiwislantar.   

 

Desktop5

 

1. Frukostmys med gullungarna.
2. Höstens första riktiga gröttallrik

 

Desktop

 

 

1. Brunch med italiensk inspiration. Godaste på länge länge!
2. Detaljer från mitt skrivbord. 

 

Desktop4

 

1. Fotades för Expressen-bilaga som kommer ut 20 september.
2. Huvudvärk botades med intensiv gångstil i spöregn. 

 

Desktop6

 

1. Söta smakprover från Renée Voltaire.
2. Present till mig själv: Ny kaffekopp!  

 

Desktop3

 

1. Lakritspaus på Stac-träningsscenter i Ronneby.
2. Höstens mysigaste tröja från Kari Traa. Kragen är fantastisk! 

 

Desktop1

 

 

  ,. följ mig på
Instagram:
@ptfia

 

 

 

TILL DIG.

Nästan halva arbetsdagen har gått. Du pausar arbetet för att läsa en blogg och hamnar här, stirrar stint på skärmen och läser. Håller nästan andan. Spänner axlarna och känner hur nacken stelnar bit för bit.

 

Musklerna känns opassande i ryggen och huvudvärken är inte långt borta. Du vill egentligen ut, fantiserar om ledighet, en smidig kropp och soliga stränder.

 

Känner hur tankar på en inbjudande säng piggar upp och hur kaffekoppen känns kladdig. Du läser och skriver och jobbar i takt med att axlarna kliver allt längre upp på huvudet. Plötsligt hittar du dig sittande i en sned position, med andan i halva bröstet och spända fingrar. Stelhet.

 

Kliv nu ur stolen. Ställ dig upp. Rör på axlar, sträck försiktigt ut nacken, sträck på dig. Bli lång igen. Ta djupa andetag från magen och blunda. Lokalisera energin och fyll på med positiva tankar. Stretcha ut nacken, rulla axlarna, massera huvudet och gå ut en sväng.

 

Res dig då! Kliv ur stolen och ge dig själv en minut av påfyllnad. Du förtjänar det. Du jobbar bättre. Du mår bättre. Upp och stå. ,. nu.