Visar arkiv från november 2012

FRÅGESTUNDEN DEL FEM.

Jag har precis börjat med lchf och jag tycker det funkar väldigt bra! Jag vill gå ner ca 6 kilo så jag planerar inte att fortsätta med metoden mer än en och en halv månad ungefär innan jag börjar äta som vanligt igen.

Min fråga är, när jag börjar äta som vanligt igen, mer kolhydrater och socker ibland, kommer jag gå upp i vikt då?

Det är svårt att säga eftersom jag inte vet exakt hur du äter. Men eftersom du först tappar i vätska när du drar ner på kolhydrater finns det en risk att du samlar på dig en del när du ökar igen.

Men det kan som sagt vara väldigt olika från person till person och det beror lite på hur din kost är uppstyrd nu och hur det skiljer sig från hur du planerar att äta sedan.

Det går att lyckas otroligt bra med ”vanlig” bra kost och träning, du behöver inte köra någon metod.

Vad köper du för proteinpulver? 

Jag har bara haft Bake Pro hemma då jag bara använder proteinpulver till bak och pannkakor för att höja proteinhalten.

Nu har jag nyss köpt 2 kg hampaprotein för att kunna använda i mina smoothies. Använder inte proteinpulver efter träningen som shakes.

Träningsvärk, får du de efter varje pass? ”Ska” man få de om man har gjort ett bra pass?! Tar jag i för dåligt dom passen jag inte får nån träningsverk?

Förhoppningsvis får jag det efter varje pass men iband får man helt enkelt inte till det. Ha som mål att kötta fram träningsvärk efter passen och uteblir den flera pass i rad kan det vara dags att byta upplägg, övningar, vikter eller träningsform. Justera om helt enkelt så du får utsätta kroppen för nya utmaningar!

Och var inte rädd för att höja vikterna när du börjar klara av dem du redan kör med!

Hur påverkar kost huden? Jag har nämligen litet acne och vill bli av med det.

Kosten påverkar hela oss, då även hyn och huden. Genom att äta ren mat kommer du få renare hud. Det är mer en regel än undantag att mina PT-kunder får en renare och galdare hy efter några veckor med mina kostupplägg.

Laga mat från grunden, ät regelbundet, dra ner på onödigt socker, gör medvetna val, lev aktiva dagar och drick mycket vatten.

Hur blir man vän med en bodypumpinstruktör? 
Hon är väldigt trevlig och det känns att vi trivs med varandra – men vad borde jag göra för att umgås med henne också utanför gymmet?

Oj, vad svårt. Spontant känns det som att det är lättaste att helt enkelt fråga om hon vill ta en fika eller promenad och sedan se hur det utvecklas.

Har du några funktionella övningar för oss med ont i knäna? För ligament och sånt, sånt som man kan göra medans man borstar tänderna t.ex?

Stå barfota på ett ben och balansera. Stå på tå och balansera, se över hållningen och stå mer upprätt med tyngden på hälarna. Balansplattor och bosubollar är otroligt bra för att stärka dåliga knän, svaga vrister och fötter.

Arbeta barfota och börja med att bara stå och trampa runt.
Prova sedan försiktiga böj med tyngden på hälarna och utveckla sedan till mer avancerade grejer.

Läs t.ex här: Barfota-träning!

,. fortsättning följer!

.

 

 

ETT NYTT IDAG.

Den varma gröten får ibland kliva åt sidan för en gammal favorit med en ny topping.

Klassisk filmjölk som toppats med följande:

– sockerfria flingor som mixats med hasselnötter
– varma hallon med en rand honung.



,. och med det en kopp kaffe, klyftade satsumas, grapefrukt, russin, kokosflingor, frön och aprikos.

.