Visar arkiv från juli 2012

THE RÖDLUVA

1-2 msk havregryn, 2,5 dl färska jordgubbar, ett par cm avokado,
en rejäl näve 
frysta hallon, 1,5 msk ärtprotein, 4-6 vindruvor, 1 nektarin & 1-2 dl havremjölk.

AH. Den här har nog allt ur alla synpukter:

– sådär snyggt färgglad.
– fullsmockad med näring, fibrer och vitaminer.
– läskande, syrlig, söt och svalkande röd i smaken.
– lagom proteinrik, lagom kolhydratsrik, lagom fettrik.

.

Gravidträna med PT-Fia Gravidträna med PT-Fia

TRÄDGÅRDSARBETE?

Det finns en mängd sätt att arbeta i trädgården och allt kan klassas som någon form av rörelse. Min variant handlar inte så mycket om blommor och jord som det handlar om att ge trädgårdsmöblerna sitt.

Med lite fantasi krävs det få prylar för att ordna en alldeles utmärkt ”cirkelträningsbana”.





– kliv på stol med studs
– armhävningar med klapp på stol
– klassiska crunch med ländryggspress
– sidohopp på stol
– hinderhopp med spänst

,. körs t.ex 1 min på varje i 3 varv, vila 35 sek och upprepa totalt 12 varv.
,. eller 50 reps på varje, vila 10 sek mellan varje station och kör så många stationer du orkar.
., eller kör 20 reps, gör 5 burpees, nästa station 20 reps, kör 4 burpees osv.

.


TACK PÅ SVENSKA

KOMMENTAR ANGELICA:

Jag hittade tillbaka till din blogg strax efter att jag lämnat min otrogna sambo. Jag mådde dåligt efter år i ett dåligt förhållande, en jobbig separation och riktigt dåliga kostvanor.

Jag har levt med olika former av ätstörningar i åtta år, mat har inneburit ångest. Du har gett mig livsglädje och matglädje. För första gången äter jag gott, hälsosamt och utan dåligt samvete. Dessutom har jag tappat femton kg!

Tack Fia, du har räddat mitt liv!

 

FIA SÄGER:

Ni är helt jäsikens fantastiska! Tusen tusen hundra tack för att ni skriver, engagerar er, hjälper, stöttar, peppar, har åsikter och håller den här bloggen levande, och tack för att ni dagligen ger mig energi och blogglust.

Tack!

NU: flertimmars-promenad från tylösand till halmstad längs prins bertil stigen.

 .